Solibri opent kantoor in Nederland: wat verandert er?

Solibri opent kantoor in Nederland: wat verandert er?

De meestgestelde vragen over de vestiging van Solibri in Nederland

Begin juni heeft Solibri een kantoor geopend in Hoofddorp. De rol van KUBUS verandert hierdoor van distributeur naar serviceprovider van Solibri. Zo kunnen wij ons richten op waar we goed in zijn: vanuit onze jarenlange expertise ondersteuning bieden op het gebied van BIM, modelvalidatie en uiteraard Solibri.

Om je zo goed mogelijk te informeren, geven we hieronder antwoord op de meestgestelde vragen. 
 

1. Wat gebeurt er met bestaande Solibri licenties?

Niets, deze licenties kun je blijven gebruiken. Alleen de aanschaf van nieuwe (huur)licenties gaat veranderen: per 1 september neemt Solibri dit van KUBUS over. Tot die tijd kun je bij ons terecht.

2. Zijn er gevolgen voor gebruikers van de Solibri KeyMember Editie?

Nee. De KeyMember Editie, ontwikkeld door KUBUS, blijft beschikbaar voor gebruikers die dit hebben aangekocht. Ook nieuwe Solibri gebruikers kunnen de KeyMember Editie aanschaffen via KUBUS.

3. Zijn er gevolgen voor KeyMembers en andere abonnees? 

KUBUS blijft haar klanten ondersteunen met dezelfde persoonlijke service. Wel wordt de facturatie van Upgrade abonnementen en het deel van KeyMember abonnementen dat Upgrades betreft overgenomen door Solibri. 

4. Wat gebeurt er met de facturatie?

Facturatie Upgrade abonnement

Solibri gebruikers met een Upgrade abonnement krijgen nu enkel nog een factuur van Solibri. De naam van het Upgrade abonnement gaat veranderen naar: Solibri Software License, Support and Maintenance Agreement (SSA). De facturatie vanuit KUBUS stopt, afhankelijk van de vervaldatum, zie ook vraag 5.

Facturatie KeyMember abonnement

Voor Solibri gebruikers met een KeyMember abonnement wordt de factuur gesplitst. In het bestaande KeyMember abonnement zit ook de jaarlijkse Upgrade inbegrepen. Deze Upgrade wordt vanaf 1 september direct door Solibri gefactureerd. Klanten ontvangen twee facturen:

  1. Eén factuur van Solibri betreffende het deel voor de Upgrades van de software onder de naam Solibri Software License, Support and Maintenance Agreement (SSA);

  2. Eén factuur van KUBUS voor de dienstverlening als KeyMember. We noemen dit vanaf nu KeyMember Only. 

5. Wanneer krijg ik facturen vanuit Solibri?

Het is afhankelijk van de vervaldatum van je abonnement wanneer je voor het eerst een factuur van Solibri ontvangt. Voorbeeld: vindt de eerstvolgende verlenging van je abonnement plaats per 1 september 2021, dan krijg je de eerste factuur eind juli of begin augustus. 

6. Wat is het KeyMember Only abonnement?

Alle diensten binnen het KeyMember abonnement, op de upgrades na, worden onverminderd door KUBUS voortgezet onder de naam KeyMember Only. Abonnees profiteren van onze Helpdesk en de KeyMember Editie, als ook van korting op cursussen en deelname aan onze exclusieve KeyMember events, zoals Solibright

7. Waar kan ik terecht als ik een nieuwe Solibri licentie wil kopen?

Voor nieuwe licenties en Upgrade abonnementen kun je tot 1 september nog bij KUBUS terecht. Daarna neemt Solibri dit van ons over. Wij vinden het erg spijtig dat wij deze dienst niet meer kunnen bieden. 

8. Kan ik nog KeyMember abonnementen afsluiten? 

Ja, dat kan bijvoorbeeld bij uitbreiding van het aantal licenties. Wij zetten deze service onverminderd voort onder de naam KeyMember Only. Ook nieuwe Solibri gebruikers kunnen KeyMember Only abonnementen bij ons afsluiten. 

9. Kan ik nog Upgrade abonnementen afsluiten? 

Ja, dit kan nog tot 1 september via KUBUS. Daarna neemt Solibri dit van ons over. 

10. Kan ik nog Solibri cursussen volgen bij KUBUS?

Jazeker. Wij blijven Solibri cursussen geven. Inschrijven is mogelijk via deze link. KeyMembers krijgen korting op onze cursussen.

11. Wat gebeurt er met mijn Solibri Educatieplan? 

De gratis Solibri licenties voor opleidingsinstituten worden voortaan rechtstreeks door Solibri geleverd. Bij de eerstvolgende verlenging van de licenties dien je dus contact op te nemen met Solibri. De contactgegevens vind je hieronder.

12. Blijft de Solibri BCF Live Connector nog werken met BIMcollab? 

Jazeker. De samenwerking met Solibri voor de koppeling met BIMcollab wordt voortgezet.
 

Heb je nog onbeantwoorde vragen? Wij staan je graag persoonlijk te woord: Uiteraard kun je ook direct contact opnemen met Solibri:
Solibri Benelux BV (René Worms, Managing Director)
Polarisavenue 130
2132 JX Hoofddorp
T: 06 - 15 92 09 80
E: rene.worms@solibri.com