Solibri opent kantoor in Nederland - FAQ

Solibri opent kantoor in Nederland - FAQ

De meest gestelde vragen over de aangekondigde vestiging van Solibri in Nederland

Onlangs is bekend geworden dat Solibri haar eigen kantoor gaat openen in Amsterdam. Wij begrijpen dat dit mogelijk vragen oproept bij onze Solibri gebruikers en KeyMembers. Om je zo goed mogelijk te informeren, geven we hieronder antwoord op de meest gestelde vragen. 
 

1. Wat gebeurt er met bestaande Solibri licenties?

Niets, deze licenties kunnen gewoon blijven worden gebruikt. Alleen de aanschaf van nieuwe (huur)licenties gaat veranderen: per 1 september neemt Solibri dit van KUBUS over. Tot die tijd kun je bij ons terecht.
 

2. Zijn er gevolgen voor gebruikers van de Solibri KeyMember Editie?

Nee. De KeyMember Editie, ontwikkeld door KUBUS, blijft beschikbaar voor gebruikers die dit hebben aangekocht. 
 

3. Zijn er gevolgen voor KeyMembers en andere abonnees? 

KUBUS blijft haar klanten ondersteunen met persoonlijke service zoals we op dit moment doen. Wel wordt de facturatie van Upgrade abonnementen en het deel van KeyMember abonnementen dat upgrades betreft, de komende maanden overgenomen door Solibri. Tot deze verandering plaatsvindt, ontvangen abonnees facturen van KUBUS. Wij zullen tijdig communiceren over deze wijzigingen.
 

4. Waar kan ik terecht als ik een nieuwe Solibri licentie wil kopen?

Voor nieuwe licenties en abonnementen kun je tot 1 september nog bij KUBUS terecht. Daarna neemt Solibri dit van ons over. Wij vinden het erg spijtig dat wij deze dienst niet meer kunnen bieden. 
 

5. Kan ik nog KeyMember abonnementen afsluiten? 

Ja, dat kan. Wij zetten deze service namelijk voort. Ook nieuwe Solibri gebruikers kunnen KeyMember abonnementen bij ons afsluiten. Bestaande KeyMembers zullen wij apart informeren over de eventueel vernieuwde voorwaarden. 
 

6. Kan ik nog Upgrade abonnementen afsluiten? 

Ja, dat kan nog tot 1 september via KUBUS. Daarna neemt Solibri dit van ons over. 


7. Kan ik nog Solibri cursussen volgen bij KUBUS?

Ja, zeker. Wij blijven Solibri cursussen geven. Inschrijven is mogelijk via deze link
 

8. Blijft de Solibri BCF Live Connector nog werken met BIMcollab? 

Ja, zeker. De samenwerking met Solibri om de koppeling met BIMcollab verder te verbeteren wordt voortgezet.

Heb je nog onbeantwoorde vragen? Wij staan je graag persoonlijk te woord: